#1 Goblin nyilak

1481. év, Zöldfű-ünnep napja
1481-et írunk Faerûn világában, 30 év telt el a Hotenow vulkán kitörése óta. A Zöldfű-ünnep az év negyedik és ötödik hónapja közötti ünnepnap, a tavasz hivatalos kezdete, a béke és az örvendezés napja. Még ha néha nem is olvad el eddigre minden hófolt, a templomok és kastélyok védett szobáiban növesztett virágokat a papok, nemesek és gazdagok szétosztják a közemberek között, akik vagy díszként viselik, vagy a földre hintik azokat, hogy ezzel kedveskedjenek a nyarat elhozó isteneiknek. Marthammor Duin követőinek számára ez a nap a Szél napja, az új felfedezések ünnepe.
Adran Liadon, nemes elf varázsló ezen a jeles napon Téltelenben megbízást kap a népszerű törpe kereskedőtől és szerencsevadásztól, Kőkereső Gundrentől. Arra kéri, hogy szerezzen egy csapatot, és biztosítsa egy szekérnyi áru kíséretét az újjáépülő bányászvárosba, Phandalinba, amíg Gundren sürgős üzleti ügyekben jár el.

Mirtul havának 1. napja Adran egy kocsmában összeszedi a Bajazid nevű hunyorgó, dombi törpe papot mint kompetensnek látszó katonai és egyházi személyt, aztán Crowley névre hallgató könnyűléptű félszerzet zsiványt is, akit a biztonság kedvéért helyzetbe hoznak egy kiöntött sör segítségével, csak hogy lássák, kivel van dolguk. Éjszakára elvonulnak, Adran önmaga és Bajazid számára Oghma egy templomában keres szállást, Crowley viszont zsiványmódra a kocsmában, a falnak dőlve tölti az éjszakát, hozzá van szokva az ilyesmihez.

Mirtul havának 2. napja Másnap hajnalban elindulnak délre az Országúton egy Igar nevű szekerésszel. Estére egy elágazáshoz érnek, ahol megpihennek egy tanyán, mielőtt keletre fordulnának a Háromvadkan-ösvényen.

A Kard-part térképe

Mirtul havának 3. napja A Háromvadkan-ösvény veszélyes ebben az évszakban. Csakhamar kalandoraink is észrevesznek két döglött lovat az úton, és közelebb óvakodva megállapítják, hogy rajtaütésre kiválóan alkalmas az a fákkal, bokrokkal és meredek partszakaszokkal szorosan körülvett útszakasz. Előrelátóan helyi érdekű földrengést és szikraesőt idéznek, amivel kiugratják a bokorból a rajtuk ütni tervező Goblinokat. legyőzik őket, majd találnak a lelőtt lovak mellett egy üres térképtartót, valamint goblin nyomokat észak felé az erdőn keresztül egy rejtett ösvényen, amelyet el is kezdenek követni. Néhány mérfölddel és pár csapdával később eljutnak a Recésfogú Goblinok Rejtekhelyére, ahol a kint várakozó két őrre támadnak, az egyiket elintézik, a másik viszont beszalad riasztani a többieket. Ők is bemennek, de jobb kézre az első szobánál két kikötött Farkasba botlanak, akiket lekenyereznek, majd sorra felmásznak egy kürtőn. Bajazid megy elöl, aki Klargba, a Bagabú vezérbe botlik, és nagyon szurkol a többieknek, hogy másszanak már gyorsabban, amíg ő próbál életben maradni, miközben a vezér Farkasával, Marcanggal folyton mellétalálnak egymásnak. Mikorra végre a többiek is felérnek, először Marcangot győzik le, majd Klarg egy hatalmas ütéssel lecsapja Crowleyt, aki meghal megél (félszerzet szerencséjét felhasználva). Ezután meglepetésszerűen felpattan, és egy jól irányzott támadással elvágja Klarg nyakát, a fejét pedig végül magukhoz veszik, jó lesz elrettentő példának. A trófeával és némi zsákmánnyal felszerelkezve fejezik be az első kalandot.


Goblin rajtaütés színhelye

A kulisszák mögött, avagy a kalandmester jegyzetei

Ez volt az első közös kalandunk, és természetesen egy fogadóban kezdtük, hiszen minden valamire való kaland egy fogadóban kezdődik. De most kivételesen nem a szokásos gyanús, sötét csuklyás megbízó adta a küldetést, hanem Adran kapta azt a megtiszteltetést, hogy béreljen fel maga mellé néhány kalandozót. Tudtam, hogy nyugodtan rábízhatom a dolgot, rutinosan bevonta a többi karaktert a játékba, és hamarosan összeállt a három fős csapat. Volt tehát szociális kibontakozási lehetőség a fogadóban (bár minden kezdet nehéz, de sört kérni bárki tud), aztán a goblin útonállók kiszúrása után akadt némi óvatoskodás, praktikus varázshasználat és harc is, majd útkeresés, nyomozás, képességpróbák és csapdakerülgetés (kíváncsi voltam, vajon visszafelé fognak-e még emlékezni arra, hol hagyták a csapdákat). Aztán amikor a farkasok mellett békésen távoztak, sikeresen belefutottak a küldetés egyik főellenségébe, nem egyszerre kezdtek el vele megküzdeni, így kellett hozzá némi szerencse (és a szerencsére vonatkozó szabályok többszöri oda-vissza átértelmezése), hogy végül sikerüljön legyőzniük a bagabút. Az első játékalkalom így azzal a meglátással zárult: eddig még jó.

Sosem rajzoltam még térképet korábban, de mindig szerettem azt a kézzel rajzolt stílust, mint ami a Gyűrűk Ura könyvek elejében és hátuljában is szerepel. Szerencsére vannak kiváló bemutatók (mint pl. ez a videó), melyek megtekintése és pár óra gyakorlás segítségével meglepően hamar el lehet sajátítani az ilyesmit. Jó móka, tudom ajánlani.

Következik: #2 Recésfogúak Rejtekhelye

Megjegyzések